Weblog #2691

Monday 2010-12-13 21:17
Author: Ingmarie Nilsson
Bara början (?)
Förra vintern vaccinerade sig 6 miljoner svenskar sig mot den s.k. svininfluensan.
6 miljoner som tog ett vaccin ingen egentligen visste något om.

Mer än att det skulle vara verksamt mot den där influensan.

De svenska myndigheterna var dock extremt effektiva med att övertala (det okunniga) folket och jag har åtskilliga gånger hävdat att det bara handlade om pengar.

Sverige hade redan innan larmet köpt in ett jättelager av vaccin.
När det visade sig att influensan inte var så farlig som befarats, och vi dumma människor inte gjorde som myndigheterna sa, ja då fick de börja vädja till vårt dåliga samvete och vår medkänsla.

Vaccinera dig så att du inte smittar någon i riskgruppen hette det.

Det var flera bubblor som sprack, många länder förbjöd vaccinet och åtskilliga höga kritiska röster höjdes men ändå fortsatte de svenska myndigheterna att sprida sin skräckpropaganda.

De första skandalerna kom ganska fort.
Jag skrev bl.a om det här.
Nu har det kommit ännu en.

Rekordmånga barn har drabbats av den fruktansvärda livslånga sjukdomen narkolepsi i Sverige och Finland, de länder som utan konkurrens gett flest svininfluensevaccin i världen, och många är nu rädda att det är en av biverkningarna.

Svininfluensaviruset befarades bland forskare ursprungligen öka risken för nya fall av narkolepsi.
Enligt sömnforskaren Markku Partinen togs risken upp redan på sommaren 2009, det vill säga innan svininfluensan fick pandemiska proportioner.
/Hufvudstadsbladet.

Inte nog med att oskyldiga barn, de gjorde ju troligtvis som föräldrarna sa, har fått en livslång sjukdom, allt det här kostar miljontals kronor som kunnat användas till bra mycket bättre saker.
Som att satsa mer på att människor tar D-vitamin.

Läkemedelsbolaget som sålde vaccinet har naturligtvis sett till att inte kunna bli straffade genom ett särskilt litet finstilt avsnitt.
Läkemedlesverket ska nu utreda det hela, men det känns lite som om en slags svågerpolitik.

Jag är arg så jag kokar!

Det förvånar mig verkligen att det inte blivit fler stora rubriker eftersom jag vet att flera människor dött p.g.a vaccinet.
Men det är därför jag tror att detta bara är början, för förr eller senare kommer sanningen alltid fram.

Även den obehagliga.

24 comments to "Bara början (?)"

Monday 2010-12-13 22:08
Lennart
Hej!
Sånt här gör mig också arg. Som pappa kniper det till lite i magen.

PS: Det gick bra i Sätrahallen idag.
Monday 2010-12-13 22:25
Carina Borén
Ja jäklar vad arg man blir!! Jag är själv motståndare till influensa vacciner och har fått vissa blickar vid lunchborden då man hållt fast vid sin ståndpunkt. Att läsa sådant här och att en massa barn drabbas på det här sättet gör att man kokar!!
Monday 2010-12-13 22:35
fine
jag proklamerade högljutt förra året att jag minsann inte tyckte vaccinet behövdes och att vi skulle få betala dyrt för de eventuella biverkningar som skulle uppdagas. KOnspiratör kallades jag då!!

Så Kalla Fakta igår och mådde illa. Stackars stackars barn!!
Monday 2010-12-13 22:46
Ingmarie
Lennart; Förstår det...
Ska genast läsa om dina intervaller! Åh vad jag önskar jag varit med!

Carina Borén; Vi "motståndare" är en klar minoritet och jag har fått utstå både blickar, fnysningar och raserier. Det "lustiga" är att många inom sjukvården trots allt inte vaccinerade sig...

fine; Ja fy fabian! Såg med programmet. Ska jag vara riktigt ärlig förstår jag inte hur föräldrarna vågade...Samtidigt vet jag ju hur lätt det är för många att tro på "storebror".
Konspiratör? Du? Ha! Bättre det än lurad. ;-)
Monday 2010-12-13 22:48
Daniel
Du vet ju var jag står och vad jag tycker om läkemedelsbranschen ;)

Är väldigt glad att jag inte har vaccinerat mig trots att jag är i "riskgruppen". Jag är dock orolig för alla andra som tog detta vaccinet för jag tror precis som du att detta bara är början.

Det är heller inte överraskande att dom här hemliga personerna inom WHO som drog igång larmet har anknytningar till läkemedelsbolagen. Nu är ju namnen offentliga och allt blir väldigt tydligt än en gång och WHO kan ta och packa ihop tycker jag.
Här är lite läsvärt:

http://www.naturalnews.com/028936_WHO_vaccines.html

Har har du listan på den hemliga gruppen:

http://www.who.int/ihr/emerg_comm_members_2009/en/index.html
Tuesday 2010-12-14 06:14
Therese
Man blir fan mörkrädd. Med all den där skräckpropagandan som var så var det ju extremt svårt att stå emot vaccineringen trots att det hela kändes mycket märkligt. Särskilt för föräldrar kan jag tänka mig. Inte ville man ju att ens barn skulle drabbas av en influensa som verkade så läskig! Och jag tror inte att det här är sista grejen vi hör om vaccinets efterdyningar. Fy fan.
Tuesday 2010-12-14 09:33
Erik
Förstår att du är så arg så att du kokar. Det krävs verkligen inte mycket tankeverksamhet för att inse vidden av ett vaccins biverkningar, att det varit så osynligt för så många i beslutsfattande ställning är mer än märkligt. Ta hand om dig!
Tuesday 2010-12-14 21:02
Ingmarie
Daniel; Jag är med orolig. Att det fått hända är mig helt obegripligt! Tack för länkarna. Nu kommer jag väl att koka ännu mer.. ;-)

Therese; Det är just det. Hjärntvätteri på högsta nivå! Men ändå, det fanns larm men de tystades ner illa kvickt. Av myndigheterna som i sin tur var styrda av WHO och läkemedelsbolaget. Jag kan på sätt och vis förstå föräldrar som "gick på det" men ändå inte. Jag skulle inte ge min unge vad som helst bara för att myndigheterna sa det. Men det är jag det. :-)

Erik; Det är både skrämmande och läskigt! Ta hand om dig du med!
Wednesday 2010-12-15 20:44
Sara
Usch, ja det är så hemskt!
Jag fick många kommentarer och blickar för att jag inte vaccinerade mig (solidaritet var ett frekvent använt ord). Men se nu hur det blev.
Wednesday 2010-12-15 20:48
Ingmarie
Sara; Fy ja. Solidaritet mot vem? Läkemedelsbolaget?
Wednesday 2010-12-15 23:46
jumper
Nja, riktigt så dumma är vi nog inte, vi som valde att vaccinera oss.
Thursday 2010-12-16 15:40
Ingmarie
jumper; Har aldrig sagt att ni är dumma, men däremot lurade...
Thursday 2010-12-16 21:17
jumper
Jag känner mig inte ett dugg lurad. Och skulle jag vara det så är jag i gott sällskap med många erfarna specialistläkare och virologer, som gjorde självständiga bedömningar utifrån sina kunskaper. Alla var inte eniga, vilket visar att problemet var betydligt mer komplicerat än så som du framställer det.
Thursday 2010-12-16 21:55
Ingmarie
jumper; jag har inte sagt att det är enkelt men jag vidhåller fortfrande att det var en onödig, trissad och korrupt händelse. Om du kollar på t.ex. de länkar som Daniel skrivit ovan så får du en liten inblick i vad det är för personer som ingår. Hur självständiga de virologer och läkare du menar är vet jag inte. Och gjort är gjort. Vi får väl se hur det fortsätter och vad mer som kommer att komma fram. Jag är övertygad om att vi bara sett och hört början...
Friday 2010-12-17 09:56
jumper
För att svara på det i din kommentar som handlar om vad jag skrivit:

Nej, det vet inte jag heller, men jag ser ingen anledning att generellt ifrågasätta deras självständighet bara för att de med tillgång till samma information som du gjorde en annan bedömning sommaren och hösten 2009. Att (eventuellt) tänka fel är inte samma sak som att tänka mindre självständigt.

Jag tycker inte heller att jag gjorde ett mindre självständigt val än de som inte lät vaccinera sig. Att generellt karaktärisera sex miljoner svenskar som okunniga och lurade är inte konstruktivt.

I övrigt har jag inte haft några synpunkter.
Friday 2010-12-17 21:49
Ingmarie
jumper; Vi tycker, och tror, olika här och jag är glad över att du känner att du tog rätt beslut. Det är det viktigaste. :-)
Friday 2010-12-17 22:41
jumper
Nej, jag känner inte alls att jag tog rätt beslut, bara att jag tog det självständigt utan att bli lurad och att det rimligen även fanns en och annan vaccinationsförespråkande specialistläkare och virolog som förmådde tänka självständigt. Om du fortfarande på fullt allvar "tycker och tror olika" när det gäller den detaljen, det vill säga det enda jag vågat "tycka och tro" något om, så blir jag bekymrad för dig. Ditt engagemang är nog bra, men om du ska nå ut med ditt budskap är det bra om du lär dig debattera sakligt.

Saturday 2010-12-18 08:35
Ingmarie
jumper; Det finns även oräkneliga specialister, virologer och forskare som INTE förespråkade/förespråkar vaccinationen. Jag har läst, lyssnat och funderat många vändor och tagit ett självständigt beslut som jag står fast vid. För övrigt är jag ingen debattör utan en bloggare...
Saturday 2010-12-18 10:06
jumper
Ja, jag vet att det även finns många specialister , virologer och forskare som INTE förespråkat vaccination och jag har heller aldrig någonsin, någonsin, någonsin skrivit något annat.

Du är ingen debattör, men som bloggare diskuterar du med mig här bland kommentarerna och då vill jag att du läser och eventuellt svarar på vad jag verkligen skriver och ingenting annat. Mina försiktiga nyanseringar av några svepande, generaliserande formuleringar i din text och i dina svar borde kunna diskuteras för vad de är, utan att hela ditt åsiktsbygge hotas.

När jag läser om ditt inlägg och alla de okritiskt instämmande kommentarerna, inser jag att jag kommit lite fel, när jag tagit dig på uppriktigt men alltför bokstavligt allvar.
Saturday 2010-12-18 18:39
Ingmarie
jumper; Det är kul att du vill diskutera men jag är nog ovanligt korkad för just nu förstår jag inte riktigt vart du vill komma?
Jag må lägga fram det fel och konstigt, och visst är problemet säkerligen mer komplicerat än vad jag skrev, men min åsikt står fast.
Saturday 2010-12-18 23:08
jumper
Nej då, jag ville inte komma någon annanstans än att bli rätt förstådd, vilket dina svar inte tydde på. Men eftersom du smög in ordet "även" i ditt näst sista svar, så är vi egentligen överens om vad jag försökte säga. Svårare än så var det inte.

Mitt tillrättaläggande kan tyckas oväsentligt i det större sammanhanget, men att bli hopklumpad som okunnig och lurad är aldrig roligt och med sådana formuleringar riskerar du att stöta bort även andra än mig. Om jag låtit onödigt mästrande i min pedagogiska nit ber jag om ursäkt, men mina avsikter har varit goda. Jämfört med mig är du kanske lite "korkad", men det är absolut inget "ovanligt". Ett stort hjärta tycks du i alla fall ha och det är nog viktigare.

När det gäller frågan om vaccinering i stort har jag ingen åsikt, och har inte haft anledning att ifrågasätta din ståndpunkt.

Saturday 2010-12-18 23:20
Ingmarie
jumper; Att klumpa ihop dig med andra är en omöjlighet för du är underbart unik! Jorden skulle behöva fler "jumprar". :-) Menar inte heller att bara för att man vaccinerade sig så är man korkad. Jag ber om ursäkt pm det uppfattades så. Men det oroar mig att det inte kommer fram mer vad det är som föregår bakom kulisserna. Varför skrivs det t.ex. inte om de som dött av vaccinet? Men det kommer nog. Sanningen brukar ju komma fram. Förr eller senare...
Sunday 2010-12-19 11:34
jumper
Ja, unik som vi alla, vaccinerade såväl som ovaccinerade, men vår unicitet förutsätter att det bara finns ett exemplar av var och en, varför jag tacksamt men bestämt avböjer tanken på fler jumprar. Vad skulle de göra förresten? Sitta och föra tråkiga men stringent logiska resonemang med varandra? Hemska tanke!
Sunday 2010-12-19 14:14
Ingmarie
jumper; haha! Du är rolig du men okej då, bara halva jumprar. ;-)Finurliga, underfundiga, löpande, "jordade", kloka jumprar. Jag tror ju, som du vet, att världen skulle bli bättre om fler åt mer vegomat.Och gjorde som du. Producerade lite eget mellan varven.

Add comment

No HTML allowed, only good old plain text. The Name, Comments and CAPTCHA fields are mandatory. Note that http:// will be added automatically to your URL.

Name:

Email address (will not be shown):

URL (for example www.nemonisimors.com):

Comments (max 1000 characters):

What is the sum of 4699 and 12?